Kcal: 1310, w tym: białko: 58g, tłuszcze: 33g, węglowodany: 176g, błonnik: 34g
Zdjęcie własne

W dzisiejszym wpisie chciałabym się odnieść do tematu mrożonych warzyw i owoców. Nie wiem, dlaczego jeszcze do niedawna sądzono, że mrożonki mają mało lub nie mają w ogóle wartości odżywczych. Otóż, moi drodzy, jest to MIT. Po pierwsze: warzywa i owoce mrożone są w kilka godzin od zbioru, stąd też ich wartość odżywcza jest zbliżona do świeżych. Po drugie: zawierają praktycznie tyle samo witamin i minerałów, co ich świeże odpowiedniki a nie zawierają konserwantów. Po trzecie: dostępne są cały rok więc mamy ogromny wybór warzyw i owoców o każdej porze roku, szczególnie zimą i wczesną wiosną, gdy nie dysponujemy świeżymi zbiorami. Po czwarte: wygoda i czas. Warzywa czy owoce mrożone zostały już przez producenta umyte, obrane i pokrojone, stąd też nasz czas przy przygotowywaniu posiłku znacząco się skraca. A po piąte – ostatnie – to w mrożonkach nie ma listków, szypułek, ogonków i innych rzeczy, które występują w świeżych owocach i warzywach, więc płacimy tylko i wyłącznie za gotowy produkt.

Polecam spożywanie warzyw i owoców mrożonych, ich różnorodność pozwala nam na komponowanie urozmaiconych posiłków, tym samym dostarczając do organizmu wiele różnych cennych witamin i minerałów.

Dzisiaj przepis na szybką zapiekankę makaronową, która ma stosunkowo niewiele kalorii (ok. 430kcal w porcji), jest sycąca (dużo błonnika), wegetariańska, dodatek ziół prowansalskich nie tylko wzbogaca smak i zapach, ale również ułatwia trawienie, jest smaczna, kolorowa i zdrowa więc zachęcam do jej przygotowania 🙂

Zdjęcie własne

Składniki (3 porcje):

  • Makaron pełnoziarnisty 180g
  • Mieszanka warzyw mrożonych 750g
  • Masło klarowane 10g
  • Jogurt naturalny 200g
  • Ser gouda 45g
  • Zioła prowansalskie

Makaron gotujemy al dente. Na maśle klarowanym podsmażamy warzywa – u mnie mieszanka marchewki, kalafiora, pora, brukselki, fasolki i groszku (nie rozmrażamy ich wcześniej). W misce mieszamy makaron z podsmażonymi warzywami, dodajemy jogurt, zioła, sól, pieprz, mieszamy, wykładamy do naczynia żaroodpornego, posypujemy startym żółtym serem, zapiekamy do rozpuszczenia sera. Smacznego 🙂

Zdjęcie własne

Zachęcam do skorzystania z OFERTY PRZEDŚWIĄTECZNEJ na ułożenie planu żywieniowego, szczegóły na stronie na Facebooku, link na dole strony 🙂


2 comments

  1. […] Jak widać, jest dużo mniej owoców i warzyw sezonowych w zimie, ale nie ma tragedii. Z pomocą przychodzą nam owoce sprowadzane z zagranicy, warzywa strączkowe oraz mrożonki. O zaletach stosowania owoców i warzyw mrożonych pisałam tu https://zdrowonacodzien.pl/zapiekanka-makaronowa-z-mrozonych-warzyw/. […]

  2. I am extremely inspired with your writing talents and also with the format for your blog. Is this a paid subject or did you modify it yourself? Either way keep up the nice high quality writing, it is rare to see a nice blog like this one nowadays.

Zostaw komentarz