Kcal: 1222, w tym: B: 61g, T: 49g, W: 148g, błonnik: 28g
Zdjęcie własne

To już trzeci z rzędu przepis wegański na blogu 🙂

Była już Wegańska pyszna zupa krem z dyni oraz Wegańskie pyszne batoniki z 4 składników. Pora teraz na pyszne wegańskie kotleciki z soczewicy.

O właściwościach soczewicy pisałam już tutaj Aromatyczna i rozgrzewająca zupa z soczewicą, we wpisie również przepis na pyszną zupę z tym warzywem strączkowym. Na blogu pojawił się również przepis na Cukinia faszerowana soczewicą i komosą ryżowa. Polecam wszystkie przepisy z tymi nasionami strączkowymi.


Dzisiejsze kotleciki z soczewicy są banalne w przygotowaniu, a jakże pyszne i zdrowe. Możemy je zjeść na obiad, w towarzystwie surówki oraz ziemniaków, ryżu czy kaszy, jak również na kolację czy II śniadanie w bułce z warzywami, jako burgery. Pomysłów jest mnóstwo.


Kotleciki są źródłem m.in. białka roślinnego, błonnika, żelaza, magnezu, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego. Nasiona roślin strączkowych są polecane właśnie jako zamiennik białka zwierzęcego, spożywajmy je więc na co dzień.

Takie kotleciki z soczewicy świetnie nadają się do diety jesiennej, o której przeczytacie tu Zdrowe odżywianie jesienią. Odpowiednio przyprawione będą stanowiły dla nas posiłek rozgrzewający, bardzo potrzebny tą porą roku.

Dodatek natki pietruszki zwiększa nam przyswajalność żelaza z produktów roślinnych. Więcej na ten temat pisałam tu Jak witamina C wpływa na przyswajanie żelaza? oraz tu Ciekawostki dietetyczne #2. Polecam także wpis Jak wzmocnić odporność jesienią?


Przepis pochodzi od Kreatorni Zmian 🙂


Przepis na wegańskie kotleciki z soczewicy (4 porcje)

  • soczewica czerwona 200g
  • len mielony 20g
  • otręby pszenne 10g
  • włoszczyzna suszona 10g
  • natka pietruszki 20g
  • olej rzepakowy 40g
  • czarnuszka 10g

Soczewicę opłucz kilkakrotnie pod bieżącą wodą, tak by straciła mleczne zabarwienie. To bardzo ważny proces, który wpłynie potem na brak odczuwanych dolegliwości związanych z jedzeniem strączków. Ugotuj następnie soczewicę z włoszczyzną w wodzie. Nie wlewaj jej za dużo, około 300 ml wystarczy. W razie potrzeby dolejesz podczas gotowania. Gotuj soczewicę aż będzie miękka, lekko rozgotowana. Po ugotowaniu odsącz BARDZO DOKŁADNIE. Następnie dodaj do niej wszystkie składniki oraz przyprawy (sól, pieprz ziołowy, cząber, papryka słodka, czosnek), wymieszaj dokładnie i zostaw na 3-4 minuty aż siemię i otręby wchłoną pozostałość wody.
Możesz opanierować kotlety w mące: jaglanej, ryżowej, kukurydzianej lub każdej innej, a także w płatkach, otrębach, orzechach, siemieniu lnianym. Smaż je potem na rozgrzanym oleju na patelni, na średnim, niezbyt dużym ogniu z dwóch stron na rumiany kolor. Przechowuj do 4 dni w lodówce w szczelnym opakowaniu. Możesz je również po przestudzeniu zamrozić. Smacznego 🙂

Zdjęcie własne

W sprzedaży aktualnie jest dieta jesienna, w 3 kalorycznościach a także e-book „Zdrowe obiady. 25 przepisów”. Polecam 🙂



Śledź moje profile w mediach społecznościowych 😉


Zostaw komentarz