Kcal: 656, w tym: B: 45g, T: 26g, W: 76g, błonnik: 25g

Jak co piątek mam dla Was fit przepis – dzisiaj na sałatkę z szynką i fetą, idealnie pasuje na zdrową kolację.

Szynkę z kurczaka lub indyka możecie upiec samodzielnie, wtedy będziecie mieli pewność, że nie zawiera ona żadnych konserwantów.

Sałatka ta wpisuje się w dietę śródziemnomorską, o której pisałam tu: Przegląd diet: dieta śródziemnomorska.

Sałatka jest smaczna, prosta do wykonania i zdrowa. Zawiera mnóstwo kolorowych warzyw a także aż 25g błonnika, jest wysokobiałkowa oraz niskokaloryczna. Z przepisu wyjdą dwie duże lub 3 mniejsze porcje. Zachęcam do wypróbowania 🙂


Przepis na sałatkę z szynką, fetą i czarnuszką – 2 porcje:


  • brokuł 500g
  • papryka czerwona 230g
  • pomidor 170g
  • sałata lodowa 120g
  • cebula czerwona 50g
  • szynka z piersi kurczaka 60g
  • ser feta 30g
  • jogurt naturalny 2% 125g
  • ocet jabłkowy 3g
  • musztarda 20g
  • oliwa z oliwek 10g
  • czarnuszka 10g

Brokuła gotujemy na parze. Sałatę rwiemy na kawałki, paprykę, pomidora i cebulę kroimy. W misce łączymy wszystkie warzywa, dodajemy pokrojoną szynkę i fetę. Przygotowujemy sos: w miseczce mieszamy jogurt z oliwą, octem i musztardą (możemy dodać ulubione przyprawy, np. czosnek, przyprawę do sałatek, oregano). Polewamy sałatkę sosem, mieszamy. Gotowe danie posypujemy czarnuszką. Smacznego 🙂



Zachęcam do kupna gotowej diety śródziemnomorskiej odchudzającej 1500kcal, link do zakupu na końcu tego artykułu:

Dieta śródziemnomorska odchudzająca 1500 kcal.


Jeśli interesuje Cię indywidualna współpraca, skontaktuj się, dobierzemy odpowiednią ofertę Kontakt.


Zostaw komentarz