Dzisiaj przygotowałam dla Was infografikę pt: Wzmocnij odporność na jesień.


Odsyłam również do wpisu Zdrowe odżywianie jesienią. Tam znajdziecie przydatne wskazówki, co jeść jesienią, jakie owoce i warzywa są dostępne tą porą roku, jakich przypraw rozgrzewających używać a także przykłady posiłków jesiennych.


W sprzedaży dostępna jest Dieta jesienna – jadłospis. Dzięki zastosowaniu tej diety wzmocnicie swoją odporność a także poprawicie ogólny stan zdrowia. Zachęcam do zakupu.



Na co w szczególności zwrócić uwagę jesienią?

  1. WITAMINY
  • witamina C – znajdziecie ją m.in. w owocach dzikiej róży, papryce, owocach cytrusowych, czarnej porzeczce, natce pietruszki, kapuście kiszonej
  • witamina A – znajdziecie ją m.in. w marchwi, papryce, brokułach, owocach dzikiej róży, kapuście, morelach
  • witamina D – znajdziecie ją w rybach (śledź, makrela, łosoś, tuńczyk), ale wskazana jest suplementacja

2. SKŁADNIKI MINERALNE

  • żelazo – znajdziecie je w mięsie, podrobach, rybach, jajkach, warzywach strączkowych, szpinaku, brokułach, kapuście, natce pietruszki, figach, pestkach dyni, sezamie
  • cynk – znajdziecie go w rybach i owocach morza, wątróbce cielęcej, roślinach strączkowych, pestkach dyni, jajkach
  • selen – znajdziecie go w orzechach brazylijskich, rybach i owocach morza, drobiu, grzybach, pszenicy

3. PROBIOTYKI

  • warzywa kiszone
  • fermentowany nabiał (jogurt, kefir)
  • ewentualnie suplementacja (na wskazanie lekarza)

Czy jesienią muszę pić wodę?

Tak, wodę pijemy codziennie, przez cały rok. Polecam ten artykuł Jak dbać o nawodnienie organizmu? Praktyczne wskazówki i zalecenia, w którym przeczytacie, ile wody dziennie musicie wypić. Jesienią szczególnie polecane są wody mineralne, bogate w wapń, magnez i cynk.


Na koniec podrzucam kilka przepisów na jesienne dania z zeszłego roku, już niebawem pojawią się nowe kulinarne inspiracje 🙂


5 comments

  1. […] Przygotowując sobie takie pyszne tartaletki dostarczymy do organizmu wiele cennych składników odżywczych, m.in. żelazo, wit. C i A, które to są potrzebne do wspierania odporności jesienią. O tym więcej przeczytacie tu: Jak wzmocnić odporność jesienią? […]

  2. […] Jak wzmocnić odporność jesienią? […]

  3. […] Jak wzmocnić odporność jesienią? […]

  4. miriam pisze:

    u mnie już od paru sezonów bardzo dobrze się sprawdza regularne przyjmowanie probiotyku acidolac. Prawidłowa flora bakteryjna w jelita do najlepszy sposób na wzmocnienie odporności

Zostaw komentarz