Kcal: 425, w tym: białko: 28g, tłuszcze: 12,5g, węglowodany: 43,5g, błonnik: 5,5g

Dzisiaj przepis na szybki, prosty i smaczny obiad: rybka grillowana podana z ryżem i sałatką warzywną. Tak naprawdę jest to „baza” do innych dań, bo możemy rybę zamienić na jajko czy mięso i już mamy inne danie, ryż zamieniamy na kaszę, makaron czy ziemniaki i też jest szybko, smacznie i zdrowo 🙂 a co do warzyw to już całkowita dowolność, pamiętajmy, aby wybierać w miarę możliwości warzywa sezonowe. Warzywa dostępne jesienią znajdziecie tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/.

Zdjęcie własne

Przepis (na 1 porcję):

  • dorsz świeży 120g
  • ryż basmati 40g
  • olej rzepakowy 5g
  • papryka 140g
  • por 50g
  • ogórek 90g
  • oliwa z oliwek 5g
  • musztarda 10g
  • miód 2g
  • sok z cytryny 2g

Ryż gotujemy. Rybę doprawiamy i grillujemy na oleju rzepakowym bądź pieczemy w piekarniku. Warzywa kroimy, składniki na sos łączymy (oliwa+musztarda+miód+sok z cytryny) i polewamy warzywa. Smacznego 🙂

Prawda, że proste? Oto inne danie z rybą: https://zdrowonacodzien.pl/pieczony-losos-z-komosa-ryzowa-i-zielonymi-warzywami/.

Przykłady innych dań na jesień znajdziecie tu: https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-jesienny/

Jeśli chcielibyście się dowiedzieć, jakie jest Wasze zapotrzebowanie kaloryczne i chcielibyście skorzystać z układanych przeze mnie jadłospisów, zapraszam do kontaktu: https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/