Kcal: 1083, w tym: białko: 38g, tłuszcze: 52g, węglowodany: 97g, błonnik: 26g

10 lutego przypada Światowy Dzień Suchych Nasion Roślin Strączkowych. Z okazji tego dnia chciałabym przedstawić Wam przepis na wegańskie burgery z komosy ryżowej i fasoli. Kotleciki wyszły pyszne, bardzo dobrze przyprawione, sycące. Można je podzielić na 3 porcje, bo dzieląc na 2 porcje mamy naprawdę baaardzo syty obiad 🙂 w połączeniu z surówką (u mnie z buraczków) smakują jeszcze lepiej. Takiego burgera możemy śmiało włożyć do bułki i mieć świetny posiłek na wynos. Warto tu dodać, że 1 porcja burgerów (bez surówki) dostarcza aż 13g błonnika, co daje nam ponad połowę dziennego zapotrzebowania dla osoby dorosłej (min. 25g). Do przygotowania burgerów wykorzystujemy dwie zdrowe techniki kulinarne: gotowanie i pieczenie. W tym przepisie nic nie smażymy. Jeśli użyjemy fasoli ze słoika lub z puszki, to mamy bardzo szybkie danie, jeśli będziemy fasolę gotować samodzielnie to wiadomo wyjdzie nam trochę dłużej, ale też zdrowiej. Zachęcam wszystkich do wypróbowania przepisu, bo to, że kotlety są wegańskie, nie znaczy, że mięsożercy nie mogą ich jeść. Jest wręcz odwrotnie, powinniśmy w swoim jadłospisie mięso zastępować, np. jajami, rybami oraz w wersji roślinnej właśnie strączkami. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że rośliny strączkowe są bardzo wartościowe i spożywanie ich, nawet codziennie, przyniesie nam same korzyści zdrowotne. O fasoli pisałam już tu: https://zdrowonacodzien.pl/pasztet-z-fasoli-z-zurawina/. Pisałam już również o wartościach odżywczych komosy ryżowej, w tym artykule: https://zdrowonacodzien.pl/cukinia-faszerowana-soczewica-i-komosa-ryzowa/. Zachęcam do poczytania a teraz zapraszam po przepis 🙂

Składniki (2 duże porcje):

  • Fasola czerwona 240g
  • Komosa ryżowa 100g
  • Olej rzepakowy 30g
  • Len, nasiona 30g
  • Pomidory suszone w oleju, odsączone 45g
  • Czosnek 15g
  • Pietruszka. liście 12g
  • Woda 50g

Gotujemy komosę (przepłukujemy na sitku, zalewamy 300ml wody). Odsączamy fasolę. Len zalewamy wrzątkiem i na chwilę zostawiamy. Do miski przekładamy fasolę, len, komosę, pomidory + 3 łyżki oleju z pomidorów, pokrojony czosnek (można przecisnąć przez praskę) oraz przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka, ostra, wędzona, cząber). Mieszamy i blendujemy wszystko na gładką masę. Masę wstawiamy na chwilę do lodówki (z zimnej łatwiej formujemy kotlety). Formujemy burgery, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowanej lekko olejem. Pieczemy ok. 40 minut w 200st. Po upływie 20 minut przewracamy burgery na drugą stronę. Podajemy z surówką, np. z buraczków. Szybki przepis na buraczki tu: https://zdrowonacodzien.pl/pulpeciki-z-indyka-z-ryzem-curry/. Smacznego 🙂

Kolejny już, wegański, przepis na blogu 🙂 Inne przepisy znajdziecie tu: https://zdrowonacodzien.pl/fasolka-w-pomidorach/, a także https://zdrowonacodzien.pl/potrawka-po-meksykansku-z-ryzem/ oraz https://zdrowonacodzien.pl/aromatyczna-i-rozgrzewajaca-zupa-z-soczewica/. Wszystkie dania z roślinami strączkowymi świetnie wpisują się w dietę zimową, o której możecie przeczytać tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-zima/.

Takie pyszne dania wegańskie (i nie tylko) możecie znaleźć w dietach, które dla Was układam. Aktualnie w sprzedaży diety zimowe gotowe w cenie 39zł, w tym również dieta wege oraz indywidualne plany żywieniowe w cenie 100zł na 7 dni (konsultacja ZA DARMO). Opisy diet i planów na moich aukcjach na Allegro, gdzie możecie wygodnie i bezproblemowo zakupić usługi https://allegro.pl/oferta/indywidualny-plan-zywieniowy-na-7-dni-8931437934 oraz https://allegro.pl/oferta/gotowa-dieta-zimowa-na-7-dni-8931307371. Zapraszam do kontaktu wszystkie osoby zainteresowane współpracą https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/.


Zostaw komentarz