Kcal: 927, w tym: 55g, tłuszcze: 27g, węglowodany: 103g, błonnik: 32g

Nadszedł grudzień a wraz z nim ochłodzenie. Co bardziej rozgrzeje, nasyci i wzmocni niż pyszna, gorąca zupa? O diecie jesiennej a także o zaletach gotowania zup pisałam tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/.

Soczewica czerwona, www,pixabay.com

Soczewica czerwona jest źródłem roślinnego białka (25,4g w 100g) oraz błonnika (9g w 100g). Zawiera również duże ilości witamin (z grupy B, a także A, C, E i kwas foliowy) oraz minerałów (wapń, magnez, potas, fosfor, żelazo). Ma niski indeks glikemiczny (IG=30), przez co mogą ją spożywać osoby chore na cukrzycę. Soczewica jest tania, łatwo dostępna, szybko się gotuje, często jest stosowana jako zagęstnik zup, czy farszów.

Zupa pomidorowa z soczewicą jest prosta, szybka, pyszna, aromatyczna, sycąca, rozgrzewająca, wegańska, niskokaloryczna, lekka, warzywna, z dużą ilością błonnika… Zalet mogłabym wymieniać jeszcze z tysiąc, ale nie możecie mi wierzyć na słowo, musicie sami ją ugotować, żeby się przekonać o jej wszystkich właściwościach 🙂

Zdjęcie własne

Składniki (4 porcje):

  • Soczewica czerwona, nasiona suche 160g
  • Olej rzepakowy 20g
  • Czosnek 15g
  • Cebula 100g
  • Seler naciowy 135g
  • Pieczarka uprawna, świeża 250g
  • Pomidory świeże lub z puszki 400g
  • Pietruszka, liście 12g

Soczewicę przepłukujemy wodą, gotujemy zgodnie z zaleceniami na opakowaniu. Warzywa myjemy, kroimy i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z olejem. Smażymy chwilę. Zawartość patelni dodajemy do gotującej się soczewicy. Gotujemy razem do miękkości soczewicy. Dodajemy pomidory, chwilę jeszcze gotujemy. Na końcu dodajemy przyprawy: curry, paprykę słodką i chili, sól himalajską. Posypujemy natką pietruszki. Podajemy z ryżem, kaszą, makaronem lub chlebem (polecam grzanki z pesto). Smacznego:)

Zdjęcie własne

Jest to kolejne danie wegańskie na blogu, wcześniejsze znajdziecie tu: https://zdrowonacodzien.pl/potrawka-po-meksykansku-z-ryzem/.

Inne dania z diety jesiennej: https://zdrowonacodzien.pl/kurczak-z-pieczonymi-warzywami/, https://zdrowonacodzien.pl/spaghetti-po-bolonsku-z-warzywami/, https://zdrowonacodzien.pl/bezglutenowa-wege-tarta-z-brokulami/.

Już niedługo na blogu pojawi się więcej potraw z soczewicą.

Zachęcam do pobierania przykładowego jadłospisu jesiennego https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-jesienny/, który to w pełnej wersji możecie u mnie zamówić, wg Waszych indywidualnych preferencji. Zapraszam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/.


2 comments

  1. […] jak obiecywałam, kolejne danie z soczewicą i to wegańskie o soczewicy pisałam tu: https://zdrowonacodzien.pl/aromatyczna-i-rozgrzewajaca-zupa-z-soczewica/. A dlaczego, w okresie jesiennym, warto spożywać soczewicę i jakie stosować przyprawy, dowiecie […]

Zostaw komentarz