Diety zimowe – ostatni dzwonek!!!

Moi Drodzy, już niebawem pojawią się diety wiosenne (kalendarzowa wiosna już 21 marca), jest to więc ostatni moment na zakup diet zimowych. Początek wiosny nie obfituje jeszcze za bardzo w bogactwo warzyw i owoców, jednak będzie ich coraz więcej, także w jadłospisach, które dla Was układam. Polecam diety zimowe, jest ..Czytaj dalej

Czy warto jeść kiełki? Przepis na sałatkę brokułową z jajkiem i kiełkami

Kcal: 548, w tym: białko: 39g, tłuszcze: 26,5g, węglowodany: 21g, błonnik: 15g Moi Drodzy, czy jedliście kiedyś kiełki? Jeśli tak, to wiecie, że są pysznym i zdrowym dodatkiem do kanapki, sałatki, gulaszu, czy pasty warzywnej. Jeśli nie to zachęcam do spróbowania. Kiełki, to nic innego, jak kiełkujące nasiona. W nich ..Czytaj dalej

Czy warto spożywać koktajle zimą? Przepis na koktajl zdrowotny z kurkumą

Kcal: 238, w tym: białko: 3,5g, tłuszcze: 3g, węglowodany: 44g, błonnik: 11g Koktajle, smoothie, soki… Czy warto je spożywać zimą? Odpowiedź jest prosta: OCZYWIŚCIE, ŻE TAK! Już samo miksowanie owoców jest zdrowe a co dopiero, jak dodamy do nich jakieś warzywo. O bazach do zielonych koktajli pisałam tu: https://zdrowonacodzien.pl/kremowe-smoothie-ze-szpinakiem/. Dzisiaj ..Czytaj dalej

Który makaron wybrać? Przepis na makaron ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

Kcal: 1164, w tym: białko: 92g, tłuszcze: 40g, węglowodany: 90g, błonnik: 24g Dzisiaj Dzień Pączka, czyli Tłusty Czwartek, ale nie samymi pączkami człowiek żyje 😉 Proponuję na obiad lub obiadokolację szybki makaron pełnoziarnisty z kurczakiem, szpinakiem, suszonymi pomidorami i płatkami migdałów. O zaletach spożywania suszonych pomidorów pisałam poprzednio: https://zdrowonacodzien.pl/danie-z-diety-srodziemnomorskiej-czyli-komosa-ryzowa-z-brukselka-i-suszonymi-pomidorami/ a ..Czytaj dalej

Danie z diety śródziemnomorskiej, czyli komosa ryżowa z brukselką i suszonymi pomidorami

Kcal: 453, w tym: białko: 16g, tłuszcze: 23g, węglowodany: 40g, błonnik: 12g Dzisiaj na blogu kolejny przepis wegański. Bardzo lubię takie roślinne obiady, a Wy? Warto w posiłkach zastępować białko zwierzęce roślinnym, a dlaczego? Mięso jest kwasotwórcze, co w efekcie ciągłego spożywania doprowadza do naruszenia gospodarki kwasowo – zasadowej i ..Czytaj dalej

Bezglutenowa pyszna tarta z kremem z tahini i malinami

Z okazji Walentynek chciałabym Wam przedstawić przepis na bezglutenową słodką tartę z frużeliną jeżynową, kremem chałwowym i malinami. Dlaczego bezglutenową? O tym pisałam tu: https://zdrowonacodzien.pl/bezglutenowa-wege-tarta-z-brokulami/. Do przygotowania tego ciacha nie potrzebujemy dużo czasu a gdy upieczemy sobie spód dzień wcześniej, to później właściwie zostaje nam dekoracja 🙂 Do przygotowania kremu ..Czytaj dalej

Współczesne trendy w zdrowym odżywianiu

W obecnych czasach każdy jest na diecie… Poważnie. Na pewno nie każdy, ale większość ludzi. Kogo bym nie spotkała i nie porozmawiała to albo już się odchudza albo zaraz zacznie. Najgorsza w tym wszystkim jest nieznajomość swojego stanu zdrowia i zaleceń żywieniowych, myślę tu o alergiach pokarmowych. Niektórzy z nas ..Czytaj dalej

Burgery z komosy ryżowej i fasoli

Kcal: 1083, w tym: białko: 38g, tłuszcze: 52g, węglowodany: 97g, błonnik: 26g 10 lutego przypada Światowy Dzień Suchych Nasion Roślin Strączkowych. Z okazji tego dnia chciałabym przedstawić Wam przepis na wegańskie burgery z komosy ryżowej i fasoli. Kotleciki wyszły pyszne, bardzo dobrze przyprawione, sycące. Można je podzielić na 3 porcje, ..Czytaj dalej

Chrupiąca wege sałatka z jajkiem

Kcal: 339, w tym: białko: 23g, tłuszcze: 22g, węglowodany: 10,5g, błonnik: 3,5g Dawno już nie było na blogu przepisu na sałatkę, pora więc nadrobić zaległości 🙂 a z jajkiem to jeszcze ani jednej! W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się jajom kurzym, czy warto je spożywać, jakie mają wartości odżywcze oraz ile ..Czytaj dalej

Czy warto spożywać mięso z kurczaka? Szybki przepis na zdrowy obiad

Kcal: 900, w tym: białko: 58g, tłuszcze: 28g, węglowodany: 92g, błonnik: 8g Dzisiejszy przepis jest dla tych, którzy nie lubią stać długo w kuchni, są bardzo zapracowani, lubią minimalizm a także ostre przyprawy 🙂 Mięso z piersi kurczaka, doprawione przyprawą gyros, podane z ryżem basmati i sałatką z pomidorów nie ..Czytaj dalej