Kcal: 510, w tym: białko: 35,5g, tłuszcze: 26,5g, węglowodany: 26g, błonnik: 15g

Dzisiaj przepis na pyszną, prostą i szybką sałatkę z jesiennego warzywa – brokuła, z dodatkiem czosnku. Warto włączyć to warzywo do naszej diety jesiennej (o diecie jesiennej pisałam tu https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/).

Zdjęcie własne

Brokuły są bardzo zdrowe, niskokaloryczne a także zawierają dużą ilość błonnika. Myślę, że z dodatkiem czosnku, fety i słonecznika przypadną do gustu większości z Was. Do sałatki dodajemy jogurt naturalny, a w związku z tym zwiększamy ilość białka z zmniejszamy ilość kalorii i tłuszczu, zastępując śmietanę. Zachęcam do wypróbowania 🙂

Składniki (2 duże porcje):

  • Brokuły 500g
  • Ser feta 60g
  • Jogurt naturalny 60g
  • Słonecznik 30g
  • Czosnek 10g
  • Koper ogrodowy 5g

Brokuły ugotuj w wodzie lub na parze (polecam gotowanie na parze – zachowamy więcej witamin). Ostudź. Brokuły podziel na mniejsze różyczki, dodaj pokrojoną fetę, słonecznik (można podprażyć na suchej patelni) i sos czosnkowy (czosnek przeciskamy przez praskę, dodajemy do jogurtu, doprawiamy solą i pieprzem oraz koprem). Mieszamy. Nasza pyszna sałatka gotowa 🙂

Zdjęcie własne

Inny przepis z wykorzystaniem brokułów tu https://zdrowonacodzien.pl/pieczony-losos-z-komosa-ryzowa-i-zielonymi-warzywami/.

Jeśli interesuje Cię dieta na jesień, zachęcam do pobrania przykładowego jadłospisu jesiennego https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-jesienny/.

Układam indywidualne plany żywieniowe, w pełni zbilansowane i z produktami sezonowymi. Zapraszam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/ i skorzystania z mojej oferty.


One comment

  1. […] Szybka sałatka brokułowa z fetą […]

Zostaw komentarz