Kcal: 990, w tym: białko: 74g, tłuszcze: 18g, węglowodany: 110g, błonnik: 32,5g

Kolejny na blogu przepis na obiad mięsny. Kto nie lubi spaghetti? Zapewne większość z nas przepada za makaronem z sosem, czy to z mięsem czy bez:)

Zdjęcie własne

Dzisiaj przepis na zdrowy sos do makaronu – z dużą ilością warzyw, bez żadnych konserwantów, samo zdrowie. Porcja takiego spaghetti zapewni nam dużą ilość białka, węglowodanów złożonych oraz błonnika, przez co długo będziemy syci. Jest to świetna alternatywa dla tłustych sosów, bo po takim obiedzie czujemy się naprawdę zdrowo najedzeni, nie jesteśmy ociężali i mamy mnóstwo energii. Danie nie jest zbyt kaloryczne – niecałe 500 kalorii w porcji to tyle, ile nawet na diecie redukcyjnej możemy w ramach głównego posiłku zjeść (zależy to oczywiście od naszego aktualnego zapotrzebowania kalorycznego). Zachęcam do gotowania:)

Składniki (2 porcje):

  • makaron spaghetti pełnoziarnisty 120g
  • pierś z indyka, mielona 200g
  • cebula 100g
  • czosnek 10g
  • marchew 180g
  • seler 100g
  • pomidory (świeże, passata lub z puszki) 400g
  • koncentrat pomidorowy 25g
  • olej rzepakowy 10g
  • przyprawy (papryka słodka, chili, pieprz, sól, bazylia, oregano, majeranek, rozmaryn)

Makaron ugotuj al dente. Cebulę i czosnek pokrój, marchew i seler obierz i zetrzyj na tarce. Na rozgrzany olej wrzuć wszystkie warzywa (prócz pomidorów), chwilę smaż, następnie dolej wody i duś pod przykryciem ok. 15 minut. Po tym czasie dodaj surowe mięso mielone (można je wcześniej przyprawić) i duś kolejne 10 minut do miękkości mięsa. Następnie dodaj pomidory, koncentrat, przyprawy i duś ok. 5-10 minut. Po tym czasie można jeszcze raz doprawić i odparować nadmiar wody. Wymieszaj z makaronem. Podawaj ze świeżą bazylią lub natką pietruszki. Smacznego:)

Zdjęcie własne

Jeśli interesuje Cię inne danie z mięsem to zapraszam tu https://zdrowonacodzien.pl/kurczak-z-pieczonymi-warzywami/. Już niedługo kolejne przepisy na potrawy mięsne.

Polecam również pyszne makarony bez mięsa: https://zdrowonacodzien.pl/makaron-z-warzywami-i-pesto/ oraz https://zdrowonacodzien.pl/makaron-pelnoziarnisty-z-sosem-brzoskwiniowym-i-twarogiem/.

Jeśli chcesz schudnąć, zdrowo przytyć lub zdrowo się odżywiać na co dzień i chciałbyś mieć takie pyszne potrawy w swoim jadłospisie to zapraszam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/, ustalimy plan działania.


One comment

  1. […] wyczarować mnóstwo zdrowych przepisów. Niedawno pojawił się przepis na spaghetti z indykiem https://zdrowonacodzien.pl/spaghetti-po-bolonsku-z-warzywami/. Pulpeciki, które przygotowałam dzisiaj, są gotowane na parze, przez co są bardzo soczyste, […]

Zostaw komentarz