Kcal: 439,5, w tym: białko: 26g, tłuszcze: 29,5g, węglowodany: 15g, błonnik: 4,5g

Sałatki mają to do siebie, że nie można się nimi znudzić:) Są lekkie, smaczne, proste i dosyć szybkie w przygotowaniu. Za każdym razem możemy dodać inną sałatę, inny dodatek warzywny czy białkowy, użyć innego oleju czy pestek i mamy całkowicie odmienne danie. Taka sałatka połączona z węglowodanami (chleb, makaron, ryż) może być śmiało podana na obiad.

Różne rodzaje sałaty, www.pixabay.com

Zasady komponowania wartościowych sałatek:
baza, czyli sałata (dowolny mix lub jeden rodzaj ulubionej typu rukola, roszponka, lodowa)
warzywa (pomidor, papryka, ogórki, oliwki, kapary – dowolna ilość)
dodatek białkowy (sery, jajka, ryby, mięso, strączki, tofu)
zdrowe tłuszcze (orzechy, pestki, oleje, najlepiej tłoczone na zimno, awokado)

www.pixabay.com

Przepis na sałatkę z łososiem (na 1 porcję):

  • łosoś świeży 100g
  • sałata mix 100g
  • pomidorki koktajlowe 60g
  • papryka czerwona 70g
  • ogórki konserwowe 100g
  • oliwa z oliwek 10g
  • sok z cytryny 5g
  • musztarda 10g
  • pestki dyni 10g

Z oliwy, soku cytrynowego i musztardy robimy sos. Łososia nacieramy sokiem z cytryny, doprawiamy (sól, pieprz) i pieczemy ok. 15-20minut w 160-180st.C. Warzywa myjemy, kroimy, przekładamy na talerz. Upieczonego łososia układamy na warzywach, polewamy sosem, posypujemy pestkami dyni (możemy je wcześniej podprażyć). Smacznego 🙂

sałatka z łososiem, zdjęcie własne

Jeśli interesują Cię inne dania z łososiem zapraszam tu https://zdrowonacodzien.pl/pieczony-losos-z-komosa-ryzowa-i-zielonymi-warzywami/.

Przykładowy jadłospis jesienny do pobrania tu https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-jesienny/.

Zapraszam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/ wszystkie osoby zainteresowane ułożeniem zbilansowanego jadłospisu.


One comment

Zostaw komentarz