Kcal: 968,5, w tym: białko: 70g, tłuszcze: 21g, węglowodany: 112g, błonnik: 9,5g

Dzisiaj kolejny mięsny przepis na zdrowe danie z indyka. Mięso z indyka jest polecane przez lekarzy i dietetyków, ponieważ ma bardzo mało kalorii (83kcal/100g), dużo białka (ponad 19g/100g) a przy tym bardzo małą ilość tłuszczu (zaledwie 0,7g/100g). Podane liczby dotyczą mięsa z piersi z indyka, bez skóry. Indyk jest także źródłem wielu witamin, m.in. B6 i B12 oraz minerałów, m.in: selenu, cynku i niacyny.

Z mięsa indyczego można wyczarować mnóstwo zdrowych przepisów. Niedawno pojawił się przepis na spaghetti z indykiem https://zdrowonacodzien.pl/spaghetti-po-bolonsku-z-warzywami/. Pulpeciki, które przygotowałam dzisiaj, są gotowane na parze, przez co są bardzo soczyste, aromatyczne i zachowują swoje wartości odżywcze. W zdrowym odżywianiu polecane jest gotowanie na parze, ze względu właśnie na zachowanie witamin i związków mineralnych, które przy gotowaniu w wodzie praktycznie wszystkie przechodzą do wywaru. Buraki do surówki pieczemy ze skórką w piekarniku lub gotujemy ze skórką, wtedy również nie tracimy zbyt wielu cennych składników odżywczych. Ryż gotujemy z przyprawą curry, jest wtedy aromatyczny a także działa rozgrzewająco, o przyprawach na jesień pisałam tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/. Przepis jest dosyć szybki, prosty, a danie wychodzi tak smaczne, że z pewnością nie jeden raz je zrobicie 🙂

Zdjęcie własne

Składniki (2 porcje):

  • Pierś z indyka, mielona 200g
  • Jaja kurze całe, 1 sztuka
  • Bułka tarta 8g
  • Mąka owsiana 15g
  • Czosnek 10g
  • Natka pietruszki 12g
  • Koper ogrodowy 8g
  • Oliwa z oliwek 10g
  • Burak 200g
  • Cebula 50g
  • Ryż basmati 100g

Mięso mielimy. Ryż gotujemy z przyprawą curry. Buraki gotujemy ze skórką, studzimy, obieramy, ścieramy na tarce razem z cebulą, doprawiamy do smaku (sól, pieprz, ocet, szczypta cukru). W misce mieszamy mięso z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, bułką tartą, mąką owsianą (zmielone płatki owsiane), jajkiem, oliwą, natką i koprem, dodajemy przyprawy (sól himalajska, pieprz ziołowy, papryka słodka, chili, majeranek), wyrabiamy masę. Gdyby nie chciało się skleić, dosypujemy mąki owsianej. Formujemy pulpeciki, które gotujemy na parze ok. 10-15 minut. Gotowe. Smacznego 🙂

Zachęcam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/, ułożę indywidualny plan żywienia, wg potrzeb 🙂


Zostaw komentarz