Kcal: 892, w tym: białko: 40g. tłuszcze: 16g, węglowodany: 124,5g, błonnik: 42g

Dzisiaj przepis na zdrowy, szybki i roślinny obiad. Potrawa jest wegańska, ale polecam do wypróbowania wszystkim, jest to naprawdę dobra alternatywa dla codziennych obiadów z mięsem. Potrawa jest wysokobłonnikowa (dostarcza aż 21g błonnika na 1 porcję), ale jego ilość można obniżyć, należy wtedy:

  • zamienić ryż naturalny na biały
  • zamienić brokuły na paprykę
  • zmniejszyć ilość fasoli w porcji

Przepis (na 2 porcje):

  • ryż naturalny 100g
  • olej rzepakowy 10g
  • cebula 100g
  • czosnek 10g
  • brokuł 500g
  • fasola czerwona z zalewy 240g
  • pomidory krojone lub passata ok. 400g

Ryż ugotować (ok. 30 minut). Na patelni rozgrzać olej, podsmażyć cebulę i czosnek. Dodać pomidory (lub passatę), chwilę poddusić. Następnie dodać podgotowanego brokuła oraz fasolę z zalewy, chwilę razem poddusić, przyprawić (u mnie sól, pieprz, papryka, chili, oregano, kolendra, kminek, gałka muszkatołowa, cynamon). Danie posypać natką pietruszki. Smacznego 🙂

Zdjęcie własne

Danie jest aromatyczne, rozgrzewające, w sam raz na jesienną aurę. O zdrowym odżywianiu jesienią pisałam tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/. Jeśli interesuje Cię przykładowy jadłospis jesienny – darmowy – zapraszam tu: https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-jesienny/.

Jeśli nie wiesz, ile kalorii dziennie potrzebujesz, chcesz zacząć zdrowo się odżywiać, schudnąć lub przytyć, zapraszam do kontaktu: https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/.