Kcal: 546, w tym białko: 34,5g, tłuszcze: 25,5g, węglowodany: 39g, błonnik: 11g

Przedstawiam danie obiadowe, w moim odczuciu, bardzo smaczne, choć są osoby, które nie przepadają za łososiem (sama kiedyś nie jadłam tej ryby, a teraz smakuje mi jak żadna inna;)) a tym bardziej za komosą ryżową. W tym przepisie zawarte jest mnóstwo cennych dla organizmu związków, ale o właściwościach poszczególnych produktów zajmiemy się w innym wpisie a teraz przeczytajcie przepis i do gotowania 🙂

Przepis na 1 porcję:

  • łosoś świeży 100g
  • cytryna 20g
  • komosa ryżowa 50g
  • brokuł 200g
  • papryka zielona 70g
  • pietruszka, natka 8g
  • czosnek 5g
  • olej rzepakowy 8g

Ugotować komosę ryżową zgodnie z opisem na opakowaniu. Łososia umyć, skropić sokiem z cytryny, doprawić (sól, pieprz) i upiec w piekarniku w 200 st. C. (ok.10-15minut). Ugotować brokuła. Na oleju podsmażyć czosnek, dodać paprykę oraz ugotowanego brokuła, podlać wodą i chwilę dusić pod przykryciem. Na koniec dodać ugotowaną komosę ryżową i połączyć wszystkie składniki. Można przyprawić wg swoich preferencji (u mnie sól himalajska, pieprz ziołowy). Danie podawać posypane natką pietruszki.

Zdjęcie własne