Kcal: 516, w tym: białko: 34,5g, tłuszcze: 23g, węglowodany: 39g, błonnik: 12g

Pierwsze na blogu danie mięsne 🙂 a kolejny z rzędu przepis z jadłospisu jesiennego, z warzywami dostępnymi tą porą roku https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/.

Potrawa wymaga tylko lekkiej obróbki mięsa i warzyw, a resztę zrobi za nas piekarnik. Danie to uważam za bardzo smaczne, zdrowe i w miarę tradycyjne, w końcu to mięso przeważa na stołach Polaków 🙂 zapraszam do gotowania 🙂

Zdjęcie własne

Składniki (1 porcja, na zdjęciu powyżej widoczne są 2 porcje):

  • Noga (udo) kurczaka 160g
  • Ziemniaki 140g
  • Marchew 45g
  • Cebula 100g
  • Seler 60g
  • Papryka czerwona 70g
  • Papryka zielona 70g
  • Olej rzepakowy 5g
  • Sok z cytryny 6g
  • Natka pietruszki 6g

Udko z kurczaka myjemy, skrapiamy sokiem z cytryny i doprawiamy ulubionymi przyprawami. Warzywa kroimy w dowolne kształty, mieszamy z olejem i przyprawami. Wymieszane warzywa wkładamy na dno naczynia żaroodpornego, na to wykładamy mięso, przykrywamy folią lub pokrywką i pieczemy w piekarniku do miękkości warzyw i mięsa ok.1-1,5 godziny w 180-200st.C. Gotowe danie posypujemy natką pietruszki. Smacznego 🙂

Zdjęcie własne

Już niedługo pojawią się kolejne mięsne potrawy 🙂 a póki co zapraszam do korzystania z innych przepisów na dania obiadowe, m.in.: https://zdrowonacodzien.pl/pieczony-losos-z-komosa-ryzowa-i-zielonymi-warzywami/, https://zdrowonacodzien.pl/dorsz-z-ryzem-basmati-i-salatka/, https://zdrowonacodzien.pl/potrawka-po-meksykansku-z-ryzem/

Zachęcam również do pobierania jadłospisu jesiennego https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-jesienny/, w którym pokazuję, jak wygląda indywidualny plan odżywiania, który możecie u mnie zamówić.

Zapraszam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/.


Zostaw komentarz