Kcal: 546, w tym: białko: 29g, tłuszcze: 29g, węglowodany: 41g, błonnik: 4g

Dzisiaj kolejny szybki przepis na pełnowartościowy posiłek przed Świętami. Wpisuje się on również w dietę jesienną https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/. Do tego dania użyłam mięsa z piersi kurczaka, mleczka kokosowego, papryki czerwonej, rukoli oraz curry. Brzmi zachęcająco?

Zdjęcie własne

Mięso z piersi z kurczaka zawiera prawie 22g łatwo przyswajalnego białka na 100g. Jest ono lekkostrawne, ma mało tłuszczu (mięso bez skóry). Polecane jest osobom starszym, dzieciom, osobom odchudzającym się a także kontrolującym cholesterol. Posiada bardzo dużo witamin i składników mineralnych, m.in wit. z grupy B, wit. A, C, E, K oraz minerały: żelazo, cynk, selen, magnez, fosfor, wapń, mangan, miedź, sód, potas.

Rukola jest rodzajem sałaty. Jest niskokaloryczna (25 kcal w 100g) a zarazem jest skarbnicą witamin i minerałów. Zawiera witaminy: A,C, K i kwas foliowy. 100 g tej sałaty pokrywa dzienne zapotrzebowanie na wit. K. Rukola jest źródłem wapnia, magnezu, potasu, manganu i żelaza. Warto wzbogacać nią posiłki, już kilka listków zapewni nam lepsze samopoczucie i odżywianie.

Dzisiejsza potrawa jest pyszna, aromatyczna, rozgrzewająca, kremowa, sycąca, szybka i zdrowa. Jeśli chcemy zwiększyć ilość błonnika, podajmy ryż brązowy zamiast basmati, zwiększymy wtedy również ilość składników odżywczych w posiłku.

Składniki (1 porcja):

  • Mięso z piersi kurczaka, bez skóry 100g
  • Mleczko kokosowe 100g
  • Cebula 100g
  • Olej rzepakowy 5g
  • Ryż basmati 40g
  • Papryka czerwona 70g
  • Rukola 20g

Mięso z piersi kurczaka zamarynować w soku z cytryny i przyprawie curry. Na patelni rozgrzać olej, podsmażyć cebulę (posypujemy odrobiną soli i cukru brązowego, aby zmiękła), dodać kurczaka, chwilę smażyć. Następnie wlać mleczko, dusić pod przykryciem. Gdy mięso jest gotowe, dodać przyprawy (curry, sól himalajska, papryka słodka i chili). Na talerz wyłożyć rukolę, na to ryż, sos z mięsem i paprykę pokrojoną w słupki. Smacznego 🙂

Zdjęcie własne

Już jutro na blogu pojawi się przepis na pyszny wegański i bezglutenowy piernik świąteczny 🙂


Zostaw komentarz