Kcal: 767, w tym: białko: 31g, tłuszcze: 21g, węglowodany: 99g, błonnik: 29g

Sałatki makaronowe są świetnym pomysłem na szybki i zdrowy posiłek. Można do nich wrzucić dosłownie wszystko, czyli odpowiednie węglowodany, dodatki białkowe i tłuszcze. Aby sałatka była zdrowa i mniej kaloryczna od tradycyjnych, należy odpuścić wszystkie ciężkie sosy z majonezem, śmietaną i dużą ilością oleju. Śmiało możemy je zastąpić zdrowymi tłuszczami (oliwa z oliwek, oleje tłoczone na zimno, orzechy czy pestki), jogurtem naturalnym z dodatkiem ziół i przypraw. Jeśli już koniecznie chcemy dodać majonez czy śmietanę to niech to będzie właśnie dodatek do smaku, typu jedna łyżeczka. Do sałatek dodawajmy jak najwięcej warzyw, najlepiej sezonowych, które to będą dodawały objętości i sytości naszej sałatce. Wybierajmy zdrowe dodatki białkowe np.: chude mięso, jaja, twaróg, feta czy strączki. Węglowodany, które znajdą się w sałatce, najlepiej, aby były z pełnego ziarna (makaron, ryż, kasze gruboziarniste).

Zdjęcie własne

Moja dzisiejsza propozycja to makaron pełnoziarnisty z dodatkiem warzyw sezonowych, smażonych na maśle klarowanym z dodatkiem tymianku. Danie jest pyszne, szybkie, aromatyczne, wegetariańskie, niskokaloryczne, wysokobłonnikowe i smakuje zarówno na ciepło (np. na obiad czy kolację) oraz na zimno (np. jako posiłek na wynos czy sałatka na stół dla gości). Polecam do wypróbowania, naprawdę warto 🙂

Zdjęcie własne

Składniki (2 duże porcje):

  • Makaron pełnoziarnisty 120g
  • Masło klarowane 15g
  • Cukinia 300g
  • Pieczarki 250g
  • Seler naciowy 135g
  • Papryka czerwona 140g
  • Marchew 90g

Makaron gotujemy al dente. Warzywa myjemy, kroimy, wrzucamy na rozgrzaną patelnię z masłem klarowanym i smażymy kilka minut. Po tym czasie doprawiamy solą himalajską, pieprzem i tymiankiem. Warzywa mają być jędrne. Na patelnię dorzucamy makaron, mieszamy, podajemy. Taka sałatka może być podana również z kawałkami kurczaka, indyka czy schabu. Z marchwi i cukinii możemy zrobić wstążki, nie słupki, podać z makaronem spaghetti i majmy zupełnie inne danie z tych samych składników:) Smacznego 🙂

Zdjęcie własne

O warzywach jesiennych możecie przeczytać tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/.

Zachęcam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/, ułożę indywidualny plan żywienia, wg potrzeb 🙂


One comment

  1. I’m really impressed with your writing abilities as smartly as with the structure for your blog. Is this a paid subject or did you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it’s uncommon to look a great weblog like this one nowadays.

Dodaj komentarz do systemy wsparcia sprzedaży dla aparthoteli Cancel Reply