Kcal: 819, w tym: białko: 14g, tłuszcze: 16g, węglowodany: 149g, błonnik: 6g

Jakże ciężkie byłoby zdrowe odżywianie bez fit deserów… Wręcz niemożliwe 🙂 Dzisiaj przedstawiam zdrową przekąskę na słodko: kokosowy pudding z tapioki z powidłami śliwkowymi oraz plastrami kiwi. Na początek małe wyjaśnienie: co to jest tapioka?

Tapioka, czyli inaczej skrobia z manioku, jest uzyskiwana po zmieleniu bulw tej egzotycznej rośliny. W Polsce najczęściej występuje w postaci granulatu – małych białych kuleczek. Ma właściwości żelujące i wiążące. Tapioka jest neutralna w smaku, przez co znajduje szerokie zastosowanie w kuchni – może być podana do obiadu jako kasza lub też może być składnikiem deserów. Jest to produkt naturalnie BEZGLUTENOWY, przez co idealnie nadaje się dla osób z celiakią, nietolerancją glutenu bądź też alergią na gluten. Jest również lekkostrawna, węglowodany w niej zawarte są łatwo przyswajalne przez organizm. Tapioka ma jednak wysoki indeks glikemiczny (IG=85), przez co nie jest polecana diabetykom.

Tapioka

Te małe niepozorne kuleczki są źródłem wielu witamin, m.in. witaminy A, B1, B6 oraz kwasu foliowego. Zawierają również składniki mineralne, w szczególności: wapń, żelazo, fosfor, potas a także sód, magnez i cynk.

Gotowanie tapioki nie jest trudne. Zaleca się, aby przed gotowaniem ziarenka namoczyć (kilka godzin lub nawet całą noc) i dopiero gotować, znacznie skraca to proces. Wtedy np. pudding przygotujemy w 10-15 minut. Jeśli kuleczek nie namoczymy wcześniej, to gotowanie zajmie nam ok. 40 minut. Tapiokę gotujemy do momentu, aż kuleczki staną się duże i przezroczyste.

Kokosowy pudding z tapioki jest deserem łatwym, smacznym i zdrowym. Dodatki tak naprawdę są naszą inwencją twórczą, Możemy dodać to, na co mamy aktualnie ochotę. Budyń z tapioki możemy przygotować na mleczku kokosowym, na napojach roślinnych a także na mleku krowim. Jako słodzidło wybierzmy ksylitol, miód, syrop klonowy czy z agawy. Do swoich deserków dodałam kardamon – rozgrzewającą przyprawę stosowaną w zimowe dni, a o diecie zimowej możecie przeczytać tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-zima/. Desery mają po ok. 200kcal, więc śmiało można je jeść nawet na redukcji. Zapraszam po przepis 🙂

Składniki (4 porcje):

  • Tapioka 80g
  • Mleko spożywcze 2% tłuszczu 400g
  • Woda 400g
  • Wiórki kokosowe 12g
  • Miód naturalny 24g
  • Powidła śliwkowe 60g
  • Kiwi 75g

Tapiokę zalać wodą i mlekiem, odstawić (można na całą noc lub kilka godzin). Ugotować, często mieszać. Dodać kardamon (można dodać inną przyprawę lub zrezygnować), miód do smaku i wiórki. Przelać do pucharków. Wstawić do lodówki. Po zastygnięciu udekorować powidłami oraz plastrami kiwi. Smacznego 🙂

Jeśli nie wiecie, jakie jest Wasze zapotrzebowanie kaloryczne to napiszcie zapytanie, pomogę. Kto jeszcze nie pobrał darmowego jadłospisu zimowego to zachęcam https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-zimowy/. Przypominam, że trwa promocja – dieta zimowa na 7 dni w cenie 9zł! Zapraszam do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/ wszystkie osoby zainteresowane współpracą.


One comment

  1. […] Pierwszy deser od lewej jest to deser z tapioki z musem czekoladowym i owocami. Co to jest tapioka? Jej właściwości oraz przepis na inny deser z nią w roli głównej znajdziecie tu: https://zdrowonacodzien.pl/kokosowy-pudding-z-tapioki/. […]

Zostaw komentarz