Kcal: 340, w tym: białko: 14g, tłuszcze: 12g, węglowodany: 39g, błonnik: 19g

Fasolka szparagowa w pomidorach to świetne danie – szybkie, proste a do tego smaczne, zdrowe i niskokaloryczne. Czego chcieć więcej? Do potrawy użyłam fasolki mrożonej. Dlaczego zimą warto używać owoców i warzyw mrożonych? Odsyłam do mojego wcześniejszego wpisu: https://zdrowonacodzien.pl/zapiekanka-makaronowa-z-mrozonych-warzyw/.

Fasolka szparagowa należy do strączków. Ma mało kalorii, dużo błonnika i białka roślinnego, więc świetnie nadaje się dla osób na dietach redukcyjnych. Po posiłku z fasolką na długo pozostaniemy syci. Żółta fasolka szparagowa jest bogata w potas i fosfor oraz w mniejszej ilości w żelazo i magnez. Ze względu na niskie IG (IG=15) jest polecana diabetykom. Jest bogata również w witaminy, przede wszystkim w prowitaminę A, C, K oraz kwas foliowy, tiaminę i ryboflawinę.

Aby zachować jak najwięcej wartości odżywczych, gotujmy fasolkę na parze. Świetnie nadaje się ona do zup oraz potraw duszonych. Dzisiejsze danie polecam na kolację, w połączeniu z węglowodanami (chleb, bułka, ryż, kasza, makaron) będzie stanowiło pełnowartościowe danie wegańskie. Na blogu pojawiło się już kilka przepisów na dania wegańskie, m.in. https://zdrowonacodzien.pl/potrawka-po-meksykansku-z-ryzem/, https://zdrowonacodzien.pl/pasztet-z-fasoli-z-zurawina/, https://zdrowonacodzien.pl/swiateczny-piernik-weganski/, https://zdrowonacodzien.pl/aromatyczna-i-rozgrzewajaca-zupa-z-soczewica/, https://zdrowonacodzien.pl/cukinia-faszerowana-soczewica-i-komosa-ryzowa/ oraz zielone koktajle. Wszystkie są godne polecenia 🙂 Pora na przepis.

Składniki (2 porcje):

  • Fasolka szparagowa, mrożona 450g
  • Czosnek 15g
  • Olej rzepakowy 10g
  • Pomidory 400g
  • Ketchup 15g

Fasolkę ugotuj. Na patelni rozgrzej olej i podsmaż czosnek. Dodaj pomidory (mogą być puszki) i ketchup, chwilę duś. Dodaj ugotowaną fasolkę i dopraw do smaku (sól, pieprz, papryka słodka i chili, bazylia). Możesz wybrać fasolkę żółtą lub zieloną. Całość możesz posypać natką pietruszki lub bazylią. Smacznego 🙂

Polecam do przeczytania wpis nt. zdrowego odżywiania zimą https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-zima/. Można pobierać darmowy jadłospis zimowy, tu: https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-zimowy/. Układam jadłospisy indywidualne online (aktualnie promocja – pierwsza konsultacja online ZA DARMO) oraz sprzedaję gotowe diety sezonowe, w różnych kalorycznościach. Jeśli ktoś jest zainteresowany to zapraszam po szczegóły na FB, link na dole tej strony lub bezpośrednio do kontaktu https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/.


Zostaw komentarz