Kcal: 694, w tym: B: 28.6g, T: 20.1g, W: 107g, błonnik: 16g

Ostatnie 2 desery bez cukru na zimno bardzo Wam się spodobały, mowa o tych deserach: Przepis na 2 zdrowe desery bez cukru na zimno więc dzisiaj pora na kolejny zdrowy deser bez cukru: jogurt z nasionami chia, w nim kawałki galaretki malinowej a na to wszystko pyszny mus z brzoskwiń… Brzmi smacznie?

Jeden deser ma jedynie 230 kcal a porcja jest naprawdę duża. W deserkach tych znajdziemy dużo błonnika (16g w 3 porcjach) a także wapnia (717g w 3 porcjach).


Przypominam, że minimum błonnika, jakie powinniśmy dziennie dostarczyć to 25g a ten jeden deserek zapewnia nam już ponad 5g. Zapotrzebowanie na wapń to średnio 1000mg dziennie dla osoby dorosłej a jedna porcja deseru to już prawie 1/4 naszego dziennego zapotrzebowania.


Do deserków użyłam galaretki bez cukru, a jeśli dosłodzicie ją erytrolem to kaloryczność posiłku nie zmieni się. Dodatek banana do jogurtu sprawia, że już go nie trzeba dosładzać.

Pora na szybki i nieskomplikowany przepis 🙂


Przepis na deser z chia, galaretką i musem owocowym (3 porcje):

  • jogurt naturalny 2% tłuszczu 300g
  • nasiona chia 30g
  • banan 120g
  • galaretka malinowa 300g
  • brzoskwinia 2 sztuki
  • masło 5g

Zrób galaretkę (ja ją rozpuściłam w 250ml wody), odstaw do stężenia, następnie pokrój w kwadraciki lub inne kształty. Jogurt zblenduj z dojrzałym bananem, dodaj nasiona chia, odstaw do lodówki. Brzoskwinie pokrój na kawałki, dodaj masło i podgrzej w garnku, aż zaczną się rozpadać. Zblenduj. W pucharku układaj na przemian: jogurt, galaretkę, jogurt, mus. Odstaw do schłodzenia. Smacznego! 🙂


Wskazówka

Chcesz zrobić deser wegański? Zamień jogurt zwykły na wegański, kup galaretkę z agarem a masło zamień na olej kokosowy.


Zapraszam do współpracy wszystkie osoby chcące rozpocząć zmianę nawyków żywieniowych https://zdrowonacodzien.pl/kontakt/. Do pobrania za darmo 3 dni jadłospisu letniego, tutaj https://zdrowonacodzien.pl/jadlospis-letni-z-produktow-sezonowych/.


Zachęcam również do zapisywania się na newsletter.

Zapisz się na newsletter i otrzymaj prezent!

Pobierz za darmo mini ebook "Podstawowe zalecenia dietetyczne dla osób rozpoczynających zmianę nawyków żywieniowych"

Please wait...

Dziękuję za zapis na newsletter!


Śledź media społecznościowe, tam zawsze aktualne promocje 🙂


2 comments

  1. […] Deser z chia, galaretką i musem owocowym – bez cukru […]

  2. […] Deser z chia, galaretką i musem owocowym – bez cukru […]

Dodaj komentarz do Ciasteczka sezamowe bezglutenowe Cancel Reply