Opracowanie własne

Dzisiaj kilka informacji o zawartości witaminy C w niektórych owocach.


Mitem jest, że najwięcej witaminy C znajdziemy w cytrusach. Najwięcej, bo aż 1800mg/100g znajduje się właśnie w owocach dzikiej róży.


W cytrynie znajdziemy jej nie więcej niż 53mg/100g owocu.


Patrząc na te dane, można obliczyć, że w owocach dzikiej róży znajduje się 34 razy więcej witaminy C niż w cytrynach.


Opracowanie własne

Z dzikiej róży możemy przygotować konfitury, sosy do mięs albo kompoty. Z suszu przygotowuje się mieszanki ziołowe i napary.


Witamina C jest silnym antyoksydantem (przeciwutleniaczem).


Normy zapotrzebowania dziennego na witaminę C to:

  • dla kobiet 75mg
  • dla mężczyzn 90mg

Zapotrzebowanie wzrasta przy spadku odporności, chorobach, w ciąży, w okresie laktacji.


Warto spożywać owoce dzikiej róży ze względu na bogate źródło witaminy C, tak bardzo potrzebnej jesienią. Jeśli jeszcze nie czytałaś/czytałeś artykułów o zdrowym żywieniu jesienią, to zachęcam:


One comment

  1. […] dzika róża, przeczytaj więcej: Ciekawostki dietetyczne #3 […]

Zostaw komentarz