Mamy jesień a wraz z nią zwiększone zapotrzebowanie m.in. na witaminę C i żelazo. O zdrowym odżywianiu jesienią przeczytacie tu:

Zdrowe odżywianie jesienią

O tym, jak wzmocnić odporność jesienią przeczytacie tu:

Jak wzmocnić odporność jesienią?


Może już kiedyś słyszeliście o tym, że WITAMINA C zwiększa przyswajanie ŻELAZA.


Co to właściwie oznacza?


Istnieją dwa rodzaje żelaza: hemowe i niehemowe. Hemowe występuje w produktach pochodzenia zwierzęcego a niehemowe w produktach roślinnych. W obu przypadkach przyswajanie zwiększa obecność witaminy C, a więc:

  • mięso i ryby łączmy z surówkami, bogatymi w wit. C
  • produkty roślinne bogate w żelazo łączmy z produktami roślinnymi bogatymi w wit. C

Już niedługo na blogu pojawi się artykuł o występowaniu żelaza i wit. C w żywności oraz o możliwych łączeniach tych produktów tak, aby zwiększyć przyswajalność tego pierwiastka w organizmie.


Tymczasem sprawdź dietę jesienną, w różnych kalorycznościach. W diecie tej jest odpowiednia podaż wit. C i żelaza więc nie musisz się martwić już łączeniem produktów, zrobiłam to za Ciebie 😉


Przypominam, że do dzisiaj obowiązuje RABAT 10% na wszystkie produkty ze sklepu. Pospiesz się, masz czas do północy, zanim zniżka zniknie 🙂

KOD RABATOWY: prezentnaotwarcie


Śledź mnie w mediach społecznościowych, tam zawsze najnowsze informacje 🙂


2 comments

  1. […] zeszłym tygodniu we wpisie Ciekawostki dietetyczne #2 pisałam Wam, że witamina C zwiększa przyswajalność żelaza. W tym artykule opiszę, jakie są […]

  2. […] Więcej na ten temat pisałam tu Jak witamina C wpływa na przyswajanie żelaza? oraz tu Ciekawostki dietetyczne #2. Polecam także wpis Jak wzmocnić odporność […]

Dodaj komentarz do Wegańskie kotleciki z soczewicy Cancel Reply