Co to jest tahini? Przepis na zimowy zielony koktajl

Kcal: 260, w tym: białko: 5g, tłuszcze: 3g, węglowodany: 49g, błonnik: 9g Na zielony koktajl zawsze jest dobra pora. Porą zimową możemy dodawać owoce sezonowe takie, jak gruszki czy jabłka, jak również owoce mrożone, do wyboru: truskawki, maliny, jagody, wiśnie i inne a także owoce egzotyczne: banany, mandarynki, awokado, granaty, ..Czytaj dalej

Fasolka w pomidorach

Kcal: 340, w tym: białko: 14g, tłuszcze: 12g, węglowodany: 39g, błonnik: 19g Fasolka szparagowa w pomidorach to świetne danie – szybkie, proste a do tego smaczne, zdrowe i niskokaloryczne. Czego chcieć więcej? Do potrawy użyłam fasolki mrożonej. Dlaczego zimą warto używać owoców i warzyw mrożonych? Odsyłam do mojego wcześniejszego wpisu: ..Czytaj dalej

Czy ziemniaki tuczą? Przepis na szybką zapiekankę ziemniaczaną

Kcal: 785, w tym: białko: 44g, tłuszcz: 12g, węglowodany: 122g, błonnik: 23,5g Jak to jest z tymi ziemniakami: tuczą czy nie tuczą? Nie jeden raz spotkałam się ze stwierdzeniem: „przeszłam na dietę, nie jem ziemniaków”. Albo inne: „ziemniaków to nie można jeść, bo od nich się tyje”. Czy jest to ..Czytaj dalej

Kokosowy pudding z tapioki

Kcal: 819, w tym: białko: 14g, tłuszcze: 16g, węglowodany: 149g, błonnik: 6g Jakże ciężkie byłoby zdrowe odżywianie bez fit deserów… Wręcz niemożliwe 🙂 Dzisiaj przedstawiam zdrową przekąskę na słodko: kokosowy pudding z tapioki z powidłami śliwkowymi oraz plastrami kiwi. Na początek małe wyjaśnienie: co to jest tapioka? Tapioka, czyli inaczej ..Czytaj dalej

Kasza jaglana z sosem pomidorowo-tuńczykowym

Kcal: 370, w tym białko: 23g, tłuszcze: 10g, węglowodany: 43g, błonnik: 7g Czy próbowaliście już kiedyś kaszę jaglaną? Jeśli nie, to właśnie jest ten moment, aby spróbować. Przyznam szczerze, że sama jeszcze kilka lat temu nie wiedziałam, że w ogóle istnieje… A teraz z wielką przyjemnością wprowadziłam ją do kuchni. ..Czytaj dalej

Pasztet z fasoli z żurawiną

Kcal: 1496, w tym: białko: 35,5g, tłuszcze: 98g, węglowodany: 105g, błonnik: 24g Pasztet z fasoli… Jeszcze kilka lat temu nikt by tak nie powiedział 🙂 jeśli pasztet to tylko z mięsa (nieważne z jakiego i co tam jest dodawane). Aktualnie, przy coraz większej świadomości żywieniowej, jesteśmy w stanie wymyślić wiele ..Czytaj dalej

Pieczony łosoś z buraczkami i ziemniakami

Kcal: 428, w tym: białko: 27g, tłuszcze: 14g, węglowodany: 46g, błonnik: 8g W dzisiejszym wpisie kilka słów o łososiu, m.in. co zawiera ta ryba, czy warto ją spożywać oraz przepis na prosty i smaczny obiad. Aktualnie jesteśmy przy diecie zimowej, o której możecie przeczytać tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-zima/. Zachęcam również do pobierania ..Czytaj dalej

Jadłospis zimowy

Dzisiaj przygotowałam dla Was przykład jadłospisu do zastosowania w porze zimowej. Plan żywieniowy jest zbilansowany pod kątem witamin, minerałów, kalorii i makroskładników, na 3 dni, dla osoby zdrowej, stosującej standardową dietę. Jadłospis ułożony jest na 2000kcal, w tym 20% białka, 30% tłuszczu, 50% węglowodanów oraz 40g błonnika. Mogą go stosować ..Czytaj dalej

Zdrowe odżywianie zimą

Od 22 grudnia mamy kalendarzową zimę. Póki co śniegu nie ma, ale zimno i wietrznie, niestety, jest. Wraz z nadejściem Nowego Roku zwykle zaczynamy analizować nasze nawyki żywieniowe i … odchudzać się. Większość z nas ma kilka nadprogramowych kilogramów po Świętach. Czy jest to dobry czas na rozpoczęcie przygody ze ..Czytaj dalej