Wege pizza z mąki orkiszowej

Szukacie przekąsek sylwestrowo – noworocznych w odchudzonej wersji? Proponuję zdrowszą wersję pizzy – na mące orkiszowej i pszennej pełnoziarnistej. Pizza wychodzi genialna, smaczna i do tego „odchudzona” 🙂 Można ją przygotować wcześniej a później tylko odgrzać, bądź też zajadać na zimno. Wychodzi duża blacha pizzy, jest bardzo podzielna i sycąca. ..Czytaj dalej

Świąteczny piernik wegański

Dzisiaj obiecany przepis na ciasto wigilijno – świąteczne. Piernik jest wegański, bezglutenowy, bez cukru, z dodatkiem przecieru pomidorowego (!). Ciasto jest pyszne, długo zachowuje świeżość, pachnie przyprawami korzennymi i na pewno jest dużo bardziej zdrowe niż tradycyjny odpowiednik. Zapewniam, że jest wystarczająco słodki (za sprawą bananów i ksylitolu) oraz że ..Czytaj dalej

Kurczak w mleczku kokosowym

Kcal: 546, w tym: białko: 29g, tłuszcze: 29g, węglowodany: 41g, błonnik: 4g Dzisiaj kolejny szybki przepis na pełnowartościowy posiłek przed Świętami. Wpisuje się on również w dietę jesienną https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/. Do tego dania użyłam mięsa z piersi kurczaka, mleczka kokosowego, papryki czerwonej, rukoli oraz curry. Brzmi zachęcająco? Mięso z piersi z ..Czytaj dalej

Szybki i pyszny krem z pomidorów

Kcal: 756, w tym: białko: 40g, tłuszcze: 38g, węglowodany: 61g, błonnik: 15g W okresie przedświątecznym jesteśmy zwykle bardziej zabiegani niż na co dzień, a jeść przecież trzeba 🙂 Często zapominamy o jedzeniu przed Świętami i korzystamy z „jedzenia na mieście”. O ile uda nam się zjeść coś w miarę zdrowego, ..Czytaj dalej

Aromatyczna cielęcina z jesiennymi warzywami

Kcal: 547, w tym: białko: 48g, tłuszcze: 26,5g, węglowodany: 22,5g, błonnik: 14g Dzisiaj zaproponuję jeszcze jedno danie z pory jesiennej, chociaż za oknami już czuć zimę. Niedługo pojawi się wpis na temat diety zimowej a tymczasem o diecie jesiennej możecie przeczytać tu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/. Dzisiejszy wpis będzie o cielęcinie, jej wartościach ..Czytaj dalej

Zapiekanka makaronowa z mrożonych warzyw

Kcal: 1310, w tym: białko: 58g, tłuszcze: 33g, węglowodany: 176g, błonnik: 34g W dzisiejszym wpisie chciałabym się odnieść do tematu mrożonych warzyw i owoców. Nie wiem, dlaczego jeszcze do niedawna sądzono, że mrożonki mają mało lub nie mają w ogóle wartości odżywczych. Otóż, moi drodzy, jest to MIT. Po pierwsze: ..Czytaj dalej

Cukinia faszerowana soczewicą i komosą ryżowa

Kcal: 844, w tym: białko: 39g, tłuszcze: 27g, węglowodany: 100g, błonnik: 20g Tak, jak obiecywałam, kolejne danie z soczewicą i to wegańskie 🙂 o soczewicy pisałam tu: https://zdrowonacodzien.pl/aromatyczna-i-rozgrzewajaca-zupa-z-soczewica/. A dlaczego, w okresie jesiennym, warto spożywać soczewicę i jakie stosować przyprawy, dowiecie się z tego wpisu: https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/. Komosa ryżowa już także ..Czytaj dalej

Słoneczny koktajl z selerem naciowym

Kcal: 291, w tym: białko: 4,5g, tłuszcze: 1,5g, węglowodany: 60g, błonnik: 10g W okresie przedświątecznym proponuję zdrowy i sycący koktajl owocowo – warzywny. Na zajadanie się wypiekami będzie czas później 😉 Dzisiejszy koktajl jest z selerem naciowym i pomarańczą. Seler naciowy jest warzywem niskokalorycznym (16 kcal w 100g), wspiera proces ..Czytaj dalej

Kolorowa sałatka makaronowa

Kcal: 767, w tym: białko: 31g, tłuszcze: 21g, węglowodany: 99g, błonnik: 29g Sałatki makaronowe są świetnym pomysłem na szybki i zdrowy posiłek. Można do nich wrzucić dosłownie wszystko, czyli odpowiednie węglowodany, dodatki białkowe i tłuszcze. Aby sałatka była zdrowa i mniej kaloryczna od tradycyjnych, należy odpuścić wszystkie ciężkie sosy z ..Czytaj dalej

Pulpeciki z indyka z ryżem curry

Kcal: 968,5, w tym: białko: 70g, tłuszcze: 21g, węglowodany: 112g, błonnik: 9,5g Dzisiaj kolejny mięsny przepis na zdrowe danie z indyka. Mięso z indyka jest polecane przez lekarzy i dietetyków, ponieważ ma bardzo mało kalorii (83kcal/100g), dużo białka (ponad 19g/100g) a przy tym bardzo małą ilość tłuszczu (zaledwie 0,7g/100g). Podane ..Czytaj dalej