Szybka sałatka brokułowa z fetą

Kcal: 510, w tym: białko: 35,5g, tłuszcze: 26,5g, węglowodany: 26g, błonnik: 15g Dzisiaj przepis na pyszną, prostą i szybką sałatkę z jesiennego warzywa – brokuła, z dodatkiem czosnku. Warto włączyć to warzywo do naszej diety jesiennej (o diecie jesiennej pisałam tu https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/). Brokuły są bardzo zdrowe, niskokaloryczne a także zawierają ..Czytaj dalej

Deser jogurtowy chia z mango

Kcal: 519, w tym: białko: 17g, tłuszcze: 18,5g, węglowodany: 60,5g, błonnik: 15g Pyszny, zdrowy, wartościowy, słodki, niskokaloryczny, bez dodanego cukru, szybki deser: jogurt naturalny z nasionami chia oraz mango. Nasiona chia, inaczej szałwia hiszpańska, to odpowiednik naszych rodzimych nasion lnu. Oczywiście nasiona różnią się nieco właściwościami, ale na pewno mają ..Czytaj dalej

Spaghetti po bolońsku z warzywami

Kcal: 990, w tym: białko: 74g, tłuszcze: 18g, węglowodany: 110g, błonnik: 32,5g Kolejny na blogu przepis na obiad mięsny. Kto nie lubi spaghetti? Zapewne większość z nas przepada za makaronem z sosem, czy to z mięsem czy bez:) Dzisiaj przepis na zdrowy sos do makaronu – z dużą ilością warzyw, ..Czytaj dalej

Kremowe smoothie ze szpinakiem

Kcal: 317: w tym: białko: 10g, tłuszcze: 7g, węglowodany: 51g, błonnik: 6g Do koktajli możemy dodawać właściwie to, na co mamy akurat ochotę. Bazą zielonych koktajli są: szpinak jarmuż, kapusta pekińska czy biała natka pietruszki, rzodkiewki sałata, m.in. masłowa, rukola, roszponka świeże zioła, np. pokrzywa, mięta inne warzywa, typu seler ..Czytaj dalej

Kurczak z pieczonymi warzywami

Kcal: 516, w tym: białko: 34,5g, tłuszcze: 23g, węglowodany: 39g, błonnik: 12g Pierwsze na blogu danie mięsne 🙂 a kolejny z rzędu przepis z jadłospisu jesiennego, z warzywami dostępnymi tą porą roku https://zdrowonacodzien.pl/zdrowe-odzywianie-jesienia/. Potrawa wymaga tylko lekkiej obróbki mięsa i warzyw, a resztę zrobi za nas piekarnik. Danie to uważam ..Czytaj dalej

Bezglutenowa wege tarta z brokułami

Kcal: 2846, w tym: białko: 99g, tłuszcze: 154g, węglowodany: 245g, błonnik: 36g Tarta to rodzaj ciasta kruchego, serwowanego na słodko lub na słono. U mnie dzisiaj wersja wytrawna a do tego bezglutenowa i wegetariańska 🙂 Ciasto nie jest szczególnie wymagające, za to bardzo kruche, co zawdzięczamy mąkom bezglutenowym, które w ..Czytaj dalej

Makaron z warzywami i pesto

Kcal: 918, w tym: białko: 39g, tłuszcze: 24g, węglowodany: 115,5g, błonnik: 31g 14 listopada jest Światowym Dniem Cukrzycy. Na całym świecie ok. 285 milionów ludzi choruje na cukrzycę, z czego 90% cierpi na cukrzycę typu 2 (tzw. cukrzyca insulinoniezależna), do której przyczynia się otyłość i niezdrowy tryb życia. Przewidywania na ..Czytaj dalej

Sałatka z łososiem

Kcal: 439,5, w tym: białko: 26g, tłuszcze: 29,5g, węglowodany: 15g, błonnik: 4,5g Sałatki mają to do siebie, że nie można się nimi znudzić:) Są lekkie, smaczne, proste i dosyć szybkie w przygotowaniu. Za każdym razem możemy dodać inną sałatę, inny dodatek warzywny czy białkowy, użyć innego oleju czy pestek i ..Czytaj dalej

Potrawka po meksykańsku z ryżem

Kcal: 892, w tym: białko: 40g. tłuszcze: 16g, węglowodany: 124,5g, błonnik: 42g Dzisiaj przepis na zdrowy, szybki i roślinny obiad. Potrawa jest wegańska, ale polecam do wypróbowania wszystkim, jest to naprawdę dobra alternatywa dla codziennych obiadów z mięsem. Potrawa jest wysokobłonnikowa (dostarcza aż 21g błonnika na 1 porcję), ale jego ..Czytaj dalej