Dorsz z ryżem basmati i sałatką

Kcal: 425, w tym: białko: 28g, tłuszcze: 12,5g, węglowodany: 43,5g, błonnik: 5,5g Dzisiaj przepis na szybki, prosty i smaczny obiad: rybka grillowana podana z ryżem i sałatką warzywną. Tak naprawdę jest to „baza” do innych dań, bo możemy rybę zamienić na jajko czy mięso i już mamy inne danie, ryż ..Czytaj dalej

Zdrowe odżywianie jesienią

Czy nasze odżywianie powinno być uzależnione od aktualnej pogody? Oczywiście, że tak. Każda pora roku rządzi się swoimi prawami, ale w każdej powinniśmy dbać o dobór sezonowych produktów, które są zawsze wtedy najzdrowsze i najtańsze. Nasza dieta na jesień zmienia się wraz ze spadkiem temperatur a także brakiem dostępności tak ..Czytaj dalej

Jak upiec dynię? Przepis na placki z dyni

Kcal placków: 980, w tym: białko: 28g, tłuszcze: 38g, węglowodany: 125g, błonnik: 18g Dynia jest bardzo zdrowym i smacznym warzywem, stanowi składnik nie tylko dań wytrawnych, ale również dań słodkich. Jest to sezonowe, jesienne warzywo, które aktualnie można spotkać praktycznie w każdym sklepie. W dzisiejszym wpisie przedstawię, jak z dynią ..Czytaj dalej

Jadłospis jesienny

Przygotowałam dla Was przykład jadłospisu sezonowego. Plan żywieniowy, który u mnie zamawiacie, jest dokładnie w takiej formie, czyli wszystkie potrawy uporządkowane i prosto rozpisane, sposób przygotowania bardzo przejrzysty, podane są godziny posiłków oraz rozkład makroskładników a także lista zakupów. To jest akurat plan na 1 dzień, w planie tygodniowym jest ..Czytaj dalej

Zdrowe odżywianie – moda czy konieczność?

Od kilku lat zaczęło być głośno o zdrowym odżywianiu, byciu FIT, zbilansowanych posiłkach, jadłospisach,, dietach… Teraz większość ludzi orientuje się w temacie i jest albo ZA zdrowym odżywianiem albo PRZECIW. Kto ma rację? Co z ludźmi, którzy uparcie twierdzą, że „kiedyś ludzie wszystko jedli i jakoś żyli”? Ciężko się nie ..Czytaj dalej